what they did

Saturday, August 27, 2016

Bila tengok cerita

Sebelum aku berminat dengan dunia travel, bila aku menonton filem, atau apa-apa drama luar negara, aku sekadar menonton kosong. Kosong maksud aku, aku sekadar tengok jalan cerita, cerita sedih, aku curi-curi menangis, kesat hingus dengan hujung baju. Kalau cerita kelakar, aku ketawa terbahak-bahak.

Aku tak teliti pun lokasi penggambaran cerita, view yang dilatarbelakangkan.  Sumpah tak pernah teliti. Sebab aku rasa semua tu biasa. Tengok cerita sebab kita nak tau jalan cerita, bukan nak tengok view. Haha. Buta betul aku dulu. 

Tapi semuanya berubah lepas aku mula kenal dunia travel. Mula keluar travel ke luar negara. Kalau dulu aku buat bodoh dengan view dalam movie, sekarang sebab satu-satu tempat dalam movie tulah aku berangan nak pergi tempat tu. Sikit demi sikit wishlist aku bertambah lepas tengok satu-satu movie. Haha. 

Tak ada point nak cerita sebenarnya, cuma aku rasa bersyukur dibukakan mata untuk melihat perkara sampingan yg disebalik perkara utama. Bersyukur sebab diberi peluang untuk berangan menjelajah dunia. Bukan semua orang dapat berangan tau. Haha. Tetibe. Bai. 

No comments:

Post a Comment

what do you think?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...