what they did

Wednesday, September 14, 2016

Daging Goreng Rempah

Skrol FB semalam, jumpa orang share resipi daging. Yelah, musim raya korban ni kan. Tak tau nak masak apa daging, banyaklah cadangannya. Dalam banyak-banyak resipi tu, resipi pertama yg aku jumpa, Daging Berempah, berjaya buat air liur rasa nak meleleh, tapi kutahan, Jebat. 


Nampak menggiurkan tak? Di mata aku, nampak. Haha. Hari ni, lepas balik keje terus aku buat-buat rajin rebus daging. Sebenarnya lapar. Sebab tu terpaksa rajinkan diri. Plan asal nak buat bihun goreng daging je. Macam mana entah tetibe nak buat resipi ni. 

Lepas tung tang kat dapur, inilah hasilnya. 


Aku selalu tak tau kenapa hasil masakan aku tak pernah jadi rupa macam dalam gambar yg aku tiru. Haha. Mungkin sebab aku selalu alter masakan aku kot. Mungkinla. 

No comments:

Post a Comment

what do you think?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...