what they did

Wednesday, November 16, 2016

Imaginary Guest List

Aku lupa pulak aku ada android. Haha
Andorid bekerjasama dengan Google. Maka, haruslah android ada Blogger apps kan. Lambat betul aku punya otak ni bergerak. Haha.
Aku nak kisahkan pasal list tetamu untuk majlis aku nanti. Aku ada listkan senarai tetamu bayangan aku dalam beberapa entry lepas. Kenapa aku cuma plan nak jemput tetamu tertentu je untuk majlis aku. Ok, nak jawab ni.
Aku jenis orang yg mudah la jugak ramah dan masuk dengan orang. Kawan aku boleh kata ramai. Wah, bajet. Kau mampu?
Ok, takdelah ramai sangat pun kawan aku. Tipu je tu. Aku kan dari zaman sekolah menengah lagi dah keluar dari kampung. Masa sekolah menengah, kawan-kawan aku dah mula datang dari seluruh negeri Selangor. Bila mula masuk matrik, mula tambah kawan seluruh Malaysia. Lepas tu kawan UIA pulak. Kawan sekelas, sebilik. Kawan kepada kawan sebilik. Tambah pulak masa kat matrik, aku sorang je dari sekolah aku. Jadi memang nak atau tak, aku terpaksa cari kawan baru untuk survive. Bila masuk Gombak pulak, sekali lagi aku terpaksa cari kawan baru sebab kawan-kawan lama tak sama majoring dengan aku. Then, pergi buat intern kat Sony, another set of new friends juga atas sebab yg sama, I was alone. It goes on like that sampailah sekarang. Kebanyakan tempat baru aku berada, I will be alone.
Tapi aku akan ada kawan rapat di setiap tempat aku berada. Alhamdulillah. I'm trully glad with that fact. Kawan rapat yang ko boleh mintak tolong bila ko perlukan walaupun ko jarang gila contact depa. That kind of kawan rapat.
I believe that I have a bunch of a very high quality of friends throughout my life. And all of them are listed on that imaginary guest list. Jadi, aku memang impikan satu majlis yg dihadiri oleh kawan-kawan berkualiti aku. Klu boleh memang nak la jemput semua kawan aku yg ada kan, tapi dalam keadaan ekonomi aku yg sentiasa mendatar ni, maaflah. Terpaksa memilih yg berkualiti berbanding yg baik. Hehe.
Itu sahaja. Babai.

No comments:

Post a Comment

what do you think?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...